Linkbuilding Tips 2018

Nieuwe kansen met linkbuilding

Een nieuw jaar betekent natuurlijk ook nieuwe kansen! Op het gebied van Linkbuilding zal ook het een en ander weer veranderen. U wilt als organisatie toch ook hoger scoren in de Google Ranking en direct meer klanten genereren voor uw organisatie? Dat is al mogelijk met enkele inspanningen die u kunt verrichten op het gebied van Online Marketing. Als Online Marketeer wilt u natuurlijk toch ook mooie resultaten kunnen laten zien aan de baas. Deze linkbuilding tips op de blog kunt u direct toepassen in het werkveld waardoor u waarschijnlijk al snel resultaten zal zien.

Het is belangrijk om als organisatie een autoriteit te worden. Je zult anders met Linkbuilding om dienen te gaan dan voorheen. Linkbuilding is echter nog een heel belangrijk aspect van de online marketingstrategie van een organisatie.

Het Google algoritme

Voorheen werkte het algoritme van Google een stuk anders dan tegenwoordig. Online Marketeers konden destijds hun gang gaan met het plaatsen van eenvoudige links naar hun website. Zo kon een organisatie die destijds hard met linkbuilding bezig was direct op de nummer een positie verschijnen. Het plaatsen van dit soort onnatuurlijke links voor uw organisatie, ziet Google steeds meer als spam. Deze links zullen dan ook steeds minder waarde toevoegen aan de ranking van uw website. Wanneer u teveel van deze links heeft kan je zelfs een straf van Google krijgen. Al uw werk kan dus helemaal voor niets zijn geweest!

Het is belangrijk om veel natuurlijke links voor uw website te genereren. Natuurlijke links zijn links die door een andere website of organisatie aan u vrij worden gegeven. Google gaat steeds meer waarde hechten aan bedrijven die daadwerkelijk waarde toevoegende content of inhoud genereren. Hier kan je denken aan blogs met veel waardevolle informatie met een link naar de website.

Gevarieerd linkprofiel

Voor de toekomst is het dus belangrijk om deze natuurlijke links te genereren. Het plaatsen van goede content op pagina’s met een hoge waarde. Hiernaast is het ook belangrijk vermeldingen, likes en andere sociale berichten over uw website te realiseren. Onder andere worden Facebook en Twitter een steeds belangrijker middel bij SEO. Het is dus steeds belangrijker om variatie te hebben in de kanalen waar uw links te vinden zijn.

Tevens is een intern linkprofiel ook handig voor de waarde van bepaalde landingspagina’s op uw website. Wanneer er bijvoorbeeld veel wordt gelinkt naar een belangrijke pagina op uw site. Kan hier door Google ook meer waarde aan de desbetreffende landingspagina worden gehecht.

Conclusie

Conclusie voor uw linkbuilding strategie in 2018. Het is voor uw website dus belangrijk om op verschillende kanalen gevonden te worden. Goede content is van uiterst belang maar daarnaast speelt ook bijvoorbeeld Sociale Media steeds een grotere rol. Voor een goede linkbuilding strategie moet u zich dus op meerdere onderdelen focussen. Een tip is om het algoritme van Google in de gaten te houden. Dit kan uiteraard met de dag veranderen. Mocht u nog hulp nodig hebben met linkbuilding kunt u altijd met ons contact opnemen.